Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace

15 copy tipů, které vám pomohou zlepšit web

Chcete, aby vám web fungoval skvěle? Zaměřte se na copywriting. Přečtěte si 15 tipů, s nimiž na webu návštěvníky udržíte a přivedete je k akci.

Když se lidé dostanou na váš web, potřebujete, aby zde zůstali. Chcete, aby potenciální zákazníci nepřešli ke konkurenci jenom proto, že jsou titulky na webu nudné a že je odradí nepřekonatelná textová zeď.

Použijte těchto 15 tipů pro web copywriting, abyste zůstali v první linii.

1. Používejte činný rod

Trpný slovesný rod je zabiják čitelnosti. Je neosobní, těžko se v něm orientuje a působí divně.

“Nový e-book napsaný naší společností je ke stažení zde…”

Věta zní hrozivě. Naopak:

“Stáhněte si náš nový e-book, který vám pomůže pracovat chytřeji…”

Lepší, že?

Texty, které napíšete činný slovesným rodem jsou snáze pochopitelné, čitelné a přirozeně zajímavější.

2. Dejte si záležet na důležitých podrobnostech

Kdo, co, kdy, kde a proč. To jsou kritické otázky pro každého, kdo píše texty na web. Předem na ně potřebujete znát odpověď, protože dělají texty uvěřitelnými, konkrétními a důvěryhodnými.

Jestliže znáte svou cílovou skupinu, víte, jak ji oslovit.

3. Pište silné a úderné titulky

Všechny texty jsou bezcenné, pokud titulky nepřitáhnou návštěvníka. K čemu vám je perfektní výzva k akci na konci stránky, když titulek odradí.

Titulek je obvykle první věc, kterou návštěvník na webu uvidí. Proto mu v titulku naservírujte řešení jeho problému, konkrétní výhodu, nebo probuďte emoce. Pak návštěvníka “donutíte” konat.

aggressive-anger-angry-163431.jpg

4. Umožněte skenování textu

Žádný návštěvník si nepřečte text na webu slovo po slovu. Rychle skenuje, aby rychle našel to, co hledá. Dejte návštěvníkům, co potřebují.

Využijte techniky, které boří textovou zeď. Formátujte, odsazujte na odstavce dlouhé 3 až 5 řádků, titulky, podtitulky a dalšími prvky:

  • číslování, seznamy s odrážkami
  • kurzíva, podtržení
  • tučné písmo
  • obrázky
  • grafické prvky jako tabulky, citace apod.

5. Šetřete slovy a zůstaňte struční

Návštěvníci webu mají málo času a pozornost udrží krátkou dobu. Proto použijte krátké věty, krátké odstavce a celkově se snažte nahustit jádro věci do co nejkratšího sdělení.

Výjimkou jsou dlouhé hodnotné blogové články, nebo například průvodci apod.

6. Používejte krátká slova

Jednoduchá a krátká slova usnadňují komunikaci. Držte se proto opět stručnosti a nesnažte se návštěvníky přechytračit komplikovanými výrazy nebo odbornými termíny.

Pro příklad:

  • eliminovat vs. zbavit se
  • produktivní vs. plodný

7. Uplatňujte klíčová slova

Nebojte se tolik klíčových slov. Vzít v potaz vyhledávače je stále velmi důležité. Jasně, nepíšete pro Google, ale pro lidi. Jenže pokud se k textům lidi nedostanou, tvoříte skutečně jenom pro roboty a to je k ničemu.

advertising-alphabet-communication-270637.jpg

8. Žargon jen v krajním případě

Vyhněte se žargonu. V duchu jednoduchých slov, výstižnosti a činného slovesného rodu si odpusťte typy pompézního a příliš zabarveného jazyka. Ne každý návštěvník mu porozumí.

Žargon si můžete dovolit v případě, že píšete pro velmi specifickou cílovou skupinu a jste si jistí, že tím nikoho neurazíte a neodradíte.

9. Začleňte do textu pocit nedostatku

Chcete, aby návštěvníci na webu rychle reagovali? Zapojte “věcičku” zvanou “scarcity” – pocit nedostatku.

Pocit nedostatku nutí konat. Je váš seminář omezený pouze pro 10 lidí a pak už nic? Nebo je nabídka omezená do nějakého data?

Využijte toho. Lidé se pod tlakem nedostatku nebudou dlouho rozmýšlet.

Scarcity však neplatí u všech typů obsahu, například pro blogové příspěvky.

10. Mluvte pozitivně

Záporná slova vzbuzují v lidech negativní emoce. Snadno si je zapamatují a nepodpoří to jejich dobrou náladu.

Používejte kladná slova. Například větu “nezůstaňte pozadu” snadno změníte na “předstihněte konkurenci”.

Kladné výrazy jsou ale někdy nutné – jsou součástí jazyka. Rozhodně to s nimi nepřehánějte.

businessman-career-corporate-653429.jpg

11. Pište, jako byste s návštěvníkem mluvili

Lidé nechtějí číst stále stejné prodejní texty. Zkuste texty psát tak, jako byste s lidmi mluvili tváří v tvář.

Je to mnohem lidštější, příjemnější přístup, který vás mnohem snadněji prodá.

12. Vytvořte přesvědčivou výzvu k akci

Texty a celá struktura webu směřuje k jedinému bodu. K tomu, aby návštěvník provedl akci. Ať už to je vyplnění formuláře, přihlášení k odběru novinek, nebo napsání e-mailu.

Proto si dejte záležet na výzvě k akci. Ať ji návštěvník vidí v celé své kráse. Ať ji nemůže přehlédnout. Ať si řekne “tohle chci” a klikne.

13. Vyprávějte příběhy

Vyprávění je mocné. Přitahuje a zapojuje čtenáře. Příběh je tak jedním z nejlepších způsobů, jak vytvoříte důvěru a autoritu.

action-adult-analog-1043512.jpg

14. Zahrňte emoce

Jedním z důvodů, proč vyprávění funguje, je, že často přitahuje emoce.

Pokud se návštěvník cítí nadšeně, že vás našel. Nebo je zoufalý a vy jste jeho jediné řešení… Správným dávkováním emocí ho přitáhnete a nadchnete pro vaši společnou věc.

15. Dokazujte

Logika ovlivňuje rozhodnutí stejně jako emoce. Pokud něco na webu tvrdíte, dokažte to. Použijte čísla, statistiky, případové studie a další důvěryhodné zdroje.

Zvláštním typem je sociální důkaz, který patří mezi nejsilnější argumenty. Proto dobře podejte také reference a testimonialy.

Jak je na tom váš web? Potřebujete poradit? Domluvme si konzultaci>>

Poslední články

Zaujali jsme vás?

Chci spolupracovat