Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace

Budování osobní značky. Proč je důležité a jak vám pomůže?

Jak se vrhnout na budování značky, která vás dokáže prodat? Proč je osobní branding výhodný, co to vlastně je a jak s ním začít? Začtěte se do našeho článků dozvíte se, že vaše značka je základ.

Koncept budování značky u firem je poměrně běžnou záležitostí (teď pomineme, jestli to firmy dělají dobře, nebo špatně).

O přínosech brandingu jsme vám psali v jednom z našich dřívějších článků. Jaký je tedy rozdíl mezi budováním osobní a firemní značky? Když dobře funguje branding pro malé i velké společnosti, proč by nepracoval pro podnikatele nebo živnostníky?

Budování osobní značky se skutečně od firemního brandingu příliš neliší. Základ je podobný – vybudovat pozitivní vztah s cílovým publikem, které pak člověka (značku) bere jako oborovou autoritu.

Je zřejmé, že osobní branding vám přinese mnoho benefitů a otevře vám dveře, které jsou pro jiné zamčené.

Pojďme si tedy říci, co je to osobní značka a proč se ji vyplatí rozvíjet.

Co je to osobní branding?

Odpověď je vlastně jednoduchá.

Zkuste si zadat své jméno třeba do Googlu.

Co se tam objeví? Jedno velké nic? Tak to jste asi budování své osobní značky příliš času nevěnovali.

Teď zadejte do vyhledávače jméno SEO specialisty Pavla Ungra. A Google už to sype.

Ve výsledcích se objeví celá digitální přítomnost Pavla Ungra. Uvidíte jeho osobní stránky, stránky sociálních sítí, různé další weby, na které přispívá, recenze, videa, rozhovory, fotky…

První stránka vyhledávání je Pavla Ungra plná.

Nepotřebujete ani dál klikat, abyste zjistili, čím je osoba Pavla Ungra zajímavá a co dělá. Hned vidíte, že myslí na budování osobní značky a že je to znát.

Je to proto, že Pavel Ungr je profík, který jednak své řemeslo ovládá. A ví, jak ho prodat.

ungr.jpg

Možná si řeknete, že jsme pro ukázku budování osobní značky vybrali profláklého SEO konzultanta.

Ale i Pavel Ungr přeci začínal. I on byl na začátku personal brandingu. Každý podnikatel, živnostník nebo i řemeslník by měl dospět do bodu, kdy si řekne:

Je čas, abych se zlepšil. Abych měl dostatek klientů. Aby se o mě mluvilo. Abych o zakázky nemusel žadonit, ale abych byl zavalený a mohl si vybírat.

Chtěli jsme tím říci, že na budování osobní značky je vždy správný čas. Tedy v tu dobu, kde chcete dát světu na vědomí, že jste tady a že máte co nabídnout.

Definice budování osobní značky

Definici osobního brandingu jsme si půjčili z Wikipedie:

Osobní branding je proces, pomocí kterého dochází k budování osobní značky, která vyznačuje, čím daný člověk je a co dělá. Je v podstatě určena k prezentaci a propagaci, během které napomáhá k budování image a názoru ostatních. Daná značka (brand) je poté přiřazována ke všemu, co daný člověk vytvoří a charakterizuje tak jeho styl, postoje či myšlenky.

Proces osobního brandingu lze charakterizovat několika definicemi, které vesměs vyjadřují, že budování vlastní značky znamená něco více než vaše jméno, identitu a image. Jedná se o souhrn toho, co musíte dělat, abyste se odlišili od ostatních a co propagujete jako vaše sdělení. V souhrnu jde o sebeprezentaci na veřejnosti a marketingovou taktiku.

Když to narveme stručně do jedné věty, tak bychom mohli budování osobní značky popsat jako snahu odlišit se od ostatních, propagovat své schopnosti a díky tomu dosáhnout lepších výsledků.

To za tu snahu stojí, co myslíte?

Máme ale pro vás další 3 důvody, proč se zaměřit na budování osobní značky.

1. Díky osobnímu brandingu vystoupíte z davu

Chcete stát někde v koutku a čekat, až si vás někdo všimne? Nebo toužíte po tom, abyste vyčnívali a mohli si práci vybírat?

Budování osobní značky je dobrý způsob, jak předvést své dovednosti a znalosti v oboru.

Proč by si klient vybíral někoho, kdo má hrozné portfolio, nemá osobní web a vlastně se vůbec neprezentuje? Vždyť takového člověka nikdo nikdy ani nenajde. Je v zapomnění, neexistuje.

Jen silný osobní brand zaručuje, že můžete vyčnívat. Že konkurence vám nesahá ani po kotníky a nejlepší zakázky se hrnou jenom k vám.

Budování osobní značky je šance ukázat publiku, co umíte. Přináší vám nové příležitosti a pomáhá vám neustále se rozvíjet.

havlik.jpg

2. Budování osobní značky vám otevírá dveře…

Budování osobní značky vám přináší nové příležitosti, které vedou k úspěchu. Ať už jsou vaše cíle jakékoliv:

  • pracovní pohovory
  • nové zakázky
  • budování kontaktů
  • propagace
  • zajímavá partnerství

3. Osobní branding buduje důvěru a inspiruje

Mnoho lidí nevěří firmám, které používá tradiční formy reklamy. Často následují a poslouchají ty, kteří vypadají jako oni. Ztotožňují se.

Proto budování osobní značky funguje jako účinné pojítko mezi vámi a cílovou skupinou. Čím silnější pojítko je, tím získáváte větší důvěru.

Budovat osobní značku začněte na sociálních sítích

Miliony uživatelů na Facebooku, další statisíce na LinkedIN, Twitteru, Instagramu.

Sociální sítě jsou dobré místo, kde začít budovat svou online reputaci. Dalším krokem je osobní web, který podtrhuje vaši autoritu, předvádí vaše dovednosti a zkušenosti. Cílové skupině můžete předávát přidanou hodnotu třeba prostřednictvím blogu.

Chcete pomoci s budováním osobní značky? Dejte nám vědět.

Pomáháme například spisovateli, scénáristovi a režisérovi Rudolfovi Havlíkovi.

Poslední články

Zaujali jsme vás?

Chci spolupracovat