Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace

Strategie značky. 5 schůdných cest pro malé firmy

Myslíte, že branding je jen pro velké a známé společnosti, jako jsou Apple a Google? Nezáleží, jak velká je vaše firma. Pokud podnikáte, musíte přemýšlet o strategii své značky. Existuje spousta způsobů, jak firmu zviditelnit. Představíme 5 dostupných.

Pravda. Větší společnosti mají větší rozpočty, aby si mohly vypiplat strategii značky. Přesto nepotřebujete jako majitelé menších firem rozpočet McDonalds.

Existuje spousta věcí, kterými podpoříte svou značku. Abyste upoutali pozornost svých zákazníků a aby byla firma nezapomenutelná.

3 nejčastější mýty o budování značky

Předtím, než se pustíme do konkrétních strategií značky, pojďme překonat 3 hlavní mýty o brandingu, které by vám mohly stát v cestě. Pravděpodobně na ně narazíte.

Mýtus 1: Strategie značky je důležitá, jen když firma roste

Branding může představovat až 30 až 50 % hodnoty firmy. Důvodem je, že kvalitní značka změní váš produkt nebo službu na něco odlišného a neopakovatelného.

Vytvoříte jedinečnou hodnotu, kterou nabízíte cílové skupině.

Strategie značky je kritická v každé fázi vašeho podnikání. Aby si někdo získal pozornost, musí být vaše značka relativní. To, že značka existuje, neznamená, že se k ní dostane cílové publikum.

Musí sdělit vaši hodnotu a řešení. Pokud jednoduše čelíte světu s vášnivým nápadem, aniž byste investovali do vaší značky, zákazníci si vytvoří vlastní vnímání vašeho podnikání.

strategie_znacky_rust.jpg

Mýtus 2: Strategie značky si nemůžu dovolit, protože je nákladná

V první řadě si uvědomte, že promyšlená strategie značky je investice. Je to pravděpodobně vaše největší výhoda, i když ji možná zpočátku nedovedete docenit. Budujete nehmotný majetek, který je zpočátku trochu neuchopitelný – povědomí a loajalita. Dobré jméno značky však přinese něco velmi hmatatelného – zisky.

Kolik byste si měli do brandingu “vrazit”? Nepsané pravidlo říká, že strategii značky byste měli vyčlenit 15 % z hrubého ročního příjmu. Vzhledem k tomu, že silná značka generuje větší zisk, je 15 % zvládnutelnou investicí.

Mýtus 3: Branding je příliš komplikovaný

Investujte do strategie značky bez ohledu na to, jaký je váš byznys. Identifikujte svůj příběh. Pracujte na značce jasně a souvisle.

Všechny úkony související se strategií značky si zautomatizujete a po každé, když spustíte reklamní kampaň, půjde vám to jako po másle.

Věříme, že už vám nic nestojí v cestě.

Pojďme se podívat na 5 strategií značky, které vám pomohou posunout vaši malou firmu na další úroveň:

1. Definujte identitu značky – kdo, jak a pro koho

Značka je způsob, jakým zacházíte se svými zákazníky. Je to vzhled a dojem vašeho podnikání. Předtím, než ve strategii značky postoupíte například k navrhování loga, udělejte si čas a ujasněte si, kdo jste jako společnost.

Zjistěte, kdo jste

Pokud již máte jasnou představu o tom, kdo jste jako značka, je to skvělé. Pokud tomu ale tak není, je na čase si položit pár hlubších otázek:

  • Kdybych měl popsat svou společnost 3 slovy, co by to bylo?
  • Jak chci být viděn očima trhu?
  • Jaké jsou hlavní poslání a hodnoty firmy?
  • Jaká je má konkurenční výhoda?

Čím přesněji dokážete popsal identitu, tím lépe vytvoříte strategii značky. Značka více vynikne a upoutá pozornost.

Zjistěte, kdo jsou vaši cíloví zákazníci

Vypadá to jako samozřejmost při vymýšlení strategie značky. Existuje ale spousta malých firem, které se tolik zaměřují na to, kdo jsou a jaké výrobky nebo služby chtějí dodávat.

Tím pádem zanedbávají cílovou skupinu a ochuzují se o zisk.

Udělejte si čas a definujte svého ideálního zákazníka.

Kdo to je? Jak je starý? Jaký má příjem a co vzdělání? Co hledá? Na čem mu nejvíce záleží? Proč potřebuje zrovna vaše služby nebo produkty?

Když víte, kde je váš cílový trhu, můžete to použít jako vodítko pro strategii značky – konečným výsledek bude značka, která se skutečně spojí se zákazníky, se kterými chcete pracovat nejvíce.

Vytvořte si USP – Unique Selling Proposition, jedinečný prodejní argument

Bez ohledu na to, co vaše firma dělá, je pravděpodobné, že již existují jiné společnosti, které dělají totéž. Pokud tedy chcete, aby vaše firma vynikla, musíte přijít na to, v čem vyniká. A zjištění zahrnout do strategie značky.

Používáte ve svých výrobcích pouze suroviny z ekologických zdrojů? Máte nejlepší zákaznický servis? Ať je to cokoli, zjistěte to. Zakomponujte to.

Jinak se vám může snadno stát, že i když máte dokonalou strategii značky, zapadnete.

strategie_znacky_otazky.jpg

2. Dejte značce vzhled a tvar – vizuální identita

Jakmile jste určili, kdo jste, kdo jsou vaši zákazníci a co vás dělá zvláštními, je čas vytvořit vizuální styl, který “zaklapne” do strategie značky.

Grafický manuál značky

Než začnete pilovat všechny prvky vizuální identity, je důležité zjistit podrobnosti jako je barevná paleta značky, fonty a design.

Grafický manuál značky je skvělý způsob, jak uspořádat podrobnosti o designu. Zajistíte, že vy, grafik a kdokoli jiný, kdo pracuje na vaší značce, pracuje v souladu se strategií značky.

Logo

Logo je jako tvář firmy. Je to první věc, kterou většina vašich zákazníků uvidí, když se setká se značkou setká.

Logo by mělo být první věcí, kterou navrhujete. Funguje jako odrazový můstek pro všechny vaše další vizuální prvky.

Vizitky

Pokud podnikáte, potřebujete vizitku, Design by měl odpovídat vašemu logu a ostatním prvkům designu.

Webová stránka

Wáš web je jako digitální nemovitost vaší společnosti. Když lidé navštíví váš web, měl by vzhled a dojem odpovídat kompletní strategii značky.

V závislosti na vašem podnikání budete možná potřebovat další vizuální prvky značky – obal produktu nebo firemní hlavičkový papír.

Bez ohledu na to, kde se zákazník setká s vaší značkou, je potřeba se zaměřit na konzistentnost vizuální identity. Ať už je to zobrazením loga, návštěvou webu, nebo odhlášením některého z vašich produktů v obchodě.

Pokud značka není konzistentní, riskujete, že zákazníky zmatete. Pokud jsou zmatení, můžete je lehce ztratit.

strategie_znacky_web.jpg

3. Staňte se expertem v oboru pomocí obsahového marketingu

Jako malá firma možná nemáte v rámci strategie značky velký rozpočet na reklamu. To ale není překážka v tom, aby byla značka vidět. Nemusíte totiž utrácet miliony, abyste se dostali ke své cílové skupině.

Snadnější a cenově dostupnější strategie značky je v tomto případě obsahový marketing. Funguje na několik úrovních.

  1. Dává vám příležitost předvést své odborné znalosti v oboru tím, že sdílíte své znalosti, zkušenosti a máte přehled o svém oboru. V publiku vzbudíte důvěru. Když přijde čas nákupu, hádejte, koho si vyberou.

  2. Obsahový marketing jako součást strategie značky výrazně posiluje brand (za předpokladu, že obsahový marketing děláte správně).

  3. Budování obsahu je pro menší firmy účinný i z toho důvodu, že je cenově dostupný.

Klíčem k úspěchu při budování obsahu jako součásti strategie značky je vytvoření přidané hodnoty. Proveďte průzkum, abyste zjistili, na co se zákazníci ptají, co je zajímá a jaké řeší problémy. Pak vytvořte obsah, který na tyto otázky odpovídá.

Představte si, že vlastníte pekárnu. Po dotazování se dozvíte, že vaši zákazníci hledají recepty a průvodce, jak si vyrobit vlastní chléb. Můžete vytvořit blogový příspěvek nebo video, které nastíní základy výroby chleba.

Publiku poskytnete důležitou hodnotu. Až přijde čas, aby skutečně chtěli jít ven a koupit si chléb (nikdo si nechce přeci péct doma chleba každý den), budete prvním místem, kam povedou jejich kroky.

4. Hledejte výhodná spojenectví

Lidé rádi obchodují. Proto mezi výhodné strategie značky patří budování oboustranně výhodných obchodních partnerství.

Pokud jdete do světa s novou značkou, chvíli trvá, než získáte důvěru. Proces ale můžete urychlit právě touto šikovnou strategií značky.

Klíčem k úspěchu je spojit se s firmou, která má podobné publikum, ale není konkurenční.

Pokud například vymyslíte novou řadu energetických gelů pro vytrvalostní sportovce, můžete se dát dohromady s organizátory běžeckých závodů, zahrnout vzorky do dárkových tašek, nebo nabídnout psaní příspěvků o produktu sportovcům, kteří jsou známější než vaše značka.

Vždycky je to něco za něco. Je to ale skvělá strategie značky, která celý proces výrazně urychlí.

strategie-znacky_spojenci.jpg

5. Vytvořte super skvělý zákaznický servis

Myslíte, že to se spojením “super skvělý” přeháníme?

Pokud chcete na dnešním hyper konkurenčním trhu skutečně vyniknout, být viděn je málo.

Strategie značky vyžaduje více než logo. Jde o to, jak se zákazníky pracujete, jakmile provedou akci.

Dobrá pověst je nejdůležitější součástí značky. Pokud chcete uspět v dlouhodobém horizontu, musíte učinit ze zákaznických služeb nejvyšší prioritu.

Když mají zákazníci pozitivní zážitek pokaždé, když komunikují s vaší značkou, budou se stále vracet. A poví o vás svým přátelům a známým (přes sociální sítě někdy i neznámým).

Hledejte příležitosti ke zlepšení zákaznické zkušenosti ve vašem podnikání.

Je matoucí provádět objednávku na vašem webu?

Vylepšete design tak, aby byl pro vaše zákazníky intuitivnější.

Je obtížné vrátit výrobek?

Zašlete zákazníkům předtištěnou zpětnou etiketu a jasné pokyny, aby byl tento proces jednodušší.

Jde o to, že čím lépe si můžete zajistit spokojenost zákazníků, tím více budete známi jako společnost, která se stará o své zákazníky.

Nakopněte strategii značky

Nemusíte utrácet statisíce, abyste využívali strategii značky efektivně.

Potřebujete trochu kreativity a vědět, na koho se obrátit.>>

Poslední články

Zaujali jsme vás?

Chci spolupracovat