Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace

Tvorba perfektní vizitky. Jaké máte možnosti?

V digitální době mají vizitky stále své místo. Je to doslova uchopitelná součást vaší značky, kterou můžete na první dobrou zaujmout. Jaké možnosti vám dává tvorba vizitek?

I když obchodní komunikace často probíhá na digitální úrovni, osobní setkávání prohlubuje vztahy. Ať už řešíte projekt s partnerem, nebo chcete oslovit potenciálního klienta, během schůzky hraje vizitka první housle.

Pokud se rozejdete podáním ruky s nějakým příslibem, je to správně. Pokud ale při loučení dáte druhé straně svou vizitku, je to ještě lepší. Zanecháte nejenom osobní dojem, ale taky hmatatelnou součást svého brandu.

Kdykoliv člověk později vezme do ruky vaši vizitku, vybaví si vaší značku, osobní jednání. Spojí si vás s realitou. To jsou bonusové body při budování značky, ať už osobní, nebo firemní.

Proto je tvorba vizitek tolik důležitá. Vyplatí se ji nebrat jen jako nutnost. Ale jako ozubené kolečko v celém brandingu.

Připravili jsme pro vás 3 základní vlastnosti, kterým byste měli při tvorbě vizitek věnovat pozornost.

Orientace při tvorbě vizitek. Klasika, na výšku, nebo něco speciálního?

Velikost a orientace jsou prvním prvkem, který by vás měl při tvorbě vizitek zajímat. Nejběžnější jsou 3 typy:

Klasický formát vizitek

Proč zvolit klasický formát při tvorbě vizitek?

Nikoho nepřekvapí. Otázkou je, jestli je to pro vaši značku špatně, nebo dobře.

Výhodou je, že vizitku každý snadno přečte, protože na orientaci je každý zvyklý. Vlastně i pořadače vizitek jsou pro tento formát uspořádány.

Klasický formát ovšem využívá drtivá většina. Příliš jím neohromíte. Na druhou stranu stačí dobrá práce designéra a vizitka je hned o něčem jiném.

tvorba-vizitek-belobrad.png

Vizitky na výšku – pro zajímavý první dojem

Formát na výšku má elegantnější a čistější vzhled – přitom tvorba vizitky je stejně nenáročná jako u klasického formátu. Vizitku na výšku vytisknete v jakékoliv tiskárně.

Když si prohlédnete všechny vizitky, které máte, kolik z nich je na výšku? Buď žádná, nebo minimum. Proto jsou už svou orientací velmi netradiční.

Na rozložení prvků na vizitce nejsou lidé příliš zvyklí. A ani pořadače na ně příliš nemyslí. Přesto si myslíme, že při tvorbě vizitek byste mohli o tomto formátu popřemýšlet.

Čtvercové a speciální řezy vizitek vyčnívají

Pokud chcete mít opravdu unikátní brand, při tvorbě vizitek se odvažte. Zahoďte všechny předsudky, zaběhnuté standardy a odlište se.

Čtverce a další speciální tvary jsou poutavý způsob, jak představit značku v originálním světle.

A nebavíme se pouze o čtvercích. Při tvorbě vizitek můžete popustit uzdu své fantazii a nechat si ji oříznout prakticky do jakéhokoliv tvaru, od kruhu, kapky až po nevíme co.

Pravda je, že ne každá tiskárna vám podobné vizitky vytiskne. Připočtěte si k tomu, že náklady na tvorbu vizitek jsou v tomto případě vyšší.

Ale představte si úžas v očích klienta, kterému podobnou vizitku předáte.

Jaký tvar tedy při tvorbě vizitky zvolit?

Popřemýšlejte o osobnosti značky, prověřte manuál značky.

manuál značky

Druhým faktorem je rozpočet. Pokud se snažíte ušetřit peníze, měli byste použít základní rozvržení.

Materiál. Papír, plast, ocel…

Při tvorbě vizitek hraje důležitou roli také materiál. Který nejvíce sedí vaší značce?

Papír – nejlevnější a nejpoužívanější

Papír je rozhodně nejpoužívanější materiál pro tvorbu vizitky. Použít můžete různé druhy papíru, od tenkého po tlustý, od černého po tyrkysový.

Stejně jako se papír může lišit v hmotnosti a barvě, odlišuje se i cena.

Můžete získat velmi tenký papír za nízkou cenu, ale v horší kvalitě. Tenký papír má tendenci snadno praskat a nakonec vypadá, jako by byl “přežvýkaný".

Je lepší investovat trochu víc peněz za vyšší gramáž.

tvorba-vizitek-kovarstvi.jpg

Plastové vizitky – odolné, dražší a tlusté

Většina klientů, která si nechala vytvořit plastové vizitky, už je nechce znovu používat.

Jsou sice příjemné na dotek, ale jsou také mnohem dražší než papírové vizitky s nejluxusnější gramáží. Pokud jich máte víc v peněžence, objem pěkně nakyne.

Vlastně neexistuje žádný skutečný důvod, proč platit více peněz.

Kovové vizitky – vysoká výrobní cena za chuťovku

Tvorba vizitek z kovového materiálu určitě není pro každou značku. Jak by asi vypadal člověk z neziskovky s ocelovou vizitkou v ruce, že…

Existují různé možnosti provedení. Můžete udělat více výřezů, protože okraje se nebudou trhat stejně snadno jako u papírových karet.

Největším problémem je vysoká výrobní cena a nalezení dodavatele, který tvorbu vizitky zvládne.

Existuje spousta dalších materiálů, které můžete při tvorbě vizitek použít. Dřevo, textilie… Klíčem úspěchu je vybrat to, co je pro značku nejlepší.

Dekorativní efekty a povrchové úpravy

Chcete vizitce přidal další punc zajímavosti? Nechte ji vyšperkovat dalšími ozdobnými efekty.

Výřezy – podporující logo značky

Výřez je při tvorbě vizitky výrazný zásah. Vizitku velmi obzvláštní, ale závisí, k jakému logu ho chcete využít.

Čím jednodušší je logo, tím lepší je účinek výřezu. Pokud logo vypadá skvěle v jedné barvě, bude vypadat perfektně také jako výřez.

Vizitky s reliéfy

Vizitky s vystupujícím nebo zanořeným reliéfem (embosované a debosované vizitky) jsou vysoce efektní. Opět se hodí v kombinaci s jednoduchým logem. Ovšem čím více efektů, tím také vyšší cena za realizaci.

tvorba-vizitek-ebmosovane-zdroj-jukeboxprint.jpg

Vizitky s UV lesklým povlakem

Zajímavou variantou při tvorbě vizitek je také možnost UV potisku. Na určených místech vznikne oblast s lehkým povlakem. Funguje jako skvělý doplněk, nebo jako vzorek pozadí.

Při použití ozdobných prvků je důležité mít na paměti rozpočet na tvorbu vizitek. Jedna věc je chtít propracovanou vizitku, druhá věc je chtít do ní investovat.

Možností a kombinací pro tvorbu parádních vizitek je spoustu. Chce to mít na paměti účel, pojetí značky, rozpočet.

Hledáte pomoc při tvorbě vizitek?

Svěřte se do péče našeho kreativního studia>>

Poslední články

Zaujali jsme vás?

Chci spolupracovat