Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace

Základy e-mail marketingu. Výhody a postup vytvoření newsletteru

Hromadí se vám e-mailové kontakty a nevíte, co s nimi dělat? Hledáte nové obchodní příležitosti? Přilákejte nové publikum e-mail marketingem. Seznamte se s výhodami a zjistěte, jak vytvořit newsletter.

E-mail marketing je skvělý nástroj, jak přilákat publikum na web. I když používáte jiné prodejní kanály jako PPC reklamu či obsahový marketing, e-mailing vám může pomoci získat nové kontakty, na které byste jinde nenarazili.

Výhody e-mail marketingu. Nízké náklady s vysokou návratností

Lidé, kteří souhlasí s odběrem novinek prostřednictvím e-mailů, od vás chtějí informace. Očekávají, že jim předáte hodnotné e-maily, které plní jejich potřeby. Jsou tedy odhodlaní.

To je jeden z největších benefitů e-mailového marketingu – jakmile získáte kontakt, je už pouze na vás, jak s ním pracujete. Můžete ho “zahodit”, nebo z něj dostat “vydolovat” co nejvíc.

Pokud zvolíte správnou strategii, e-mail marketing se vám vyplatí. Kromě toho jsou náklady nízké a návratnost investice vysoká.

action-adult-american-football-260606.jpg

Vše je ale závislé na tom, jak dobře dokážete s databází pracovat, jak hodnotné informace předáváte a jaký mají pro cílovou skupinu smysl.

Jestliže například provozujete e-shop, nebo poskytujete služby, e-mail marketing funguje jako živá voda – zákazníky, kteří jednou nakoupili, snadno přesvědčíte, se jim vyplatí nakoupit znovu.

S pravidelným zasíláním e-mailů zákazníkům zůstane vaše značka v paměti. Proto pracuje výborně také pro budování značky.

Přečtěte si také článek "Co je to branding?">>

A se šikovnými nástroji jako Mailchimp Mailchimp je sestavení e-mailu rychlé, efektivní i zábavné.

Úskalí e-mail marketingu. Mít skutečně hodnotný obsah

Vymýšlet obsah článků na blogu či jiných textů, které se hodí pro e-mail marketing, může být celkem těžké a bolestivé. Pokud chcete pravidelně posílat newslettery, potřebujete v ruce doopravdy hodnotné informace.

Nikoliv prázdná slova či nesmyslné prodejní akce, které publikum spíše odradí. Ale užitečný obsah, který udrží pozornost a “donutí” cílovku otevírat další a další e-maily.

Pokud tomu tak není, lidé e-maily neotevřou, odhlásí se. Začnete je obtěžovat a kontakty mizí mezi prsty.

4 tipy, jak napsat užitečný newsletter

1. Jděte k jádru věci hned ze startu

Čtete si všechny e-maily, které ve schránce najdete? Otevřete je jeden po druhém? Doskrolujete tělem e-mailu až k patičce?

Většina lidí si nepřečte celý newsletter. Proto je velmi začít s informacemi, které jsou pro cílovou skupinu důležité. Odmyslete si svoje potřeby a zamyslete se opravdu pouze nad tím, co si publikum nejvíce žádá.

Když upoutáte pozornost (předmětem, nebo úvodem e-mailu), přimějete je, aby si přečetli celý e-mail.

accuracy-accurate-arrow-262438.jpg

2. Napište dokonalý předmět

Předmět rozhoduje o tom, jestli lidé e-mail otevřou. Dejte si na něm záležet a zkoumejte. Proveďte A/B testování. V Mailchimpu či ve SmartEmailingu to jde velmi lehce. Snadno zjistíte, jaké předměty nejlépe fungují. Postupně tak budete posílat e-maily, které mají větší a větší open-rate.

3. Jasné zpráva s jediným cílem

Jedna správa, jeden cíl. Celý e-mail musí komplexně směřovat k jedinému záměru – k výzvě k akci.

Tomu je třeba podřídit texty, UX, grafiku. Proto si zkontrolujte, jestli má newsletter jasné výzvy k akci, správnou strukturu, prolinkování na jediný cíl. Jakmile je v těle zprávy zmatek, čtenář se hned vypaří, protože nemá čas na řešení.

4. Jednotný tón komunikace

Lidé, kteří se přihlásili k odběru novinek, pravděpodobně znají váš web, blog, Facebook… Váš tón by tak měl být stejně laděný. Doporučujeme působit přátelsky, pozitivně a nadšeně, nikoliv agresivně, nebo přespříliš “prodejně”. Newsletter se musí publiku zalíbit, potěšit ho.

E-mailový marketing je efektivní způsob, jak přitáhnout publikum. Můžete komunikovat s klienty, kteří od vás opravdu chtějí informace. Základem je kvalitní strategie a propracované e-maily.

Hledáte pomoc s e-mail marketingem? Svěřte se nám>>

Poslední články

Zaujali jsme vás?

Chci spolupracovat